Kiekvienais metais antrąjį spalio ketvirtadienį minima Pasaulinė regėjimo diena. Šią dieną žmonės skatinami pasirūpinti savo akimis. Todėl sveikatos priežiūros specialistė Žydrūnė Bernotienė pasakojo apie regėjimo svarbą, sutrikimų prevenciją. Susipažinome su Brailio raštu, baltąja lazdele, darėme akių mankštą.
Taip pat prisiminėme kaip teisingai prižiūrėti dantukus. Gavome dovanų kalendorius „Sveikos šypsenos pažadas“.
N U O T R A U K O S
Savaitės temos:
1. Darželio kieme augantys medžiai (ąžuolas, klevas, obelis). Miško ir sodo medžiai.
2. Valgomi ir nevalgomi grybai (lepšis, raudonviršis, voveraitė, baravykas, musmirė).
3. Miško žvėrys (lapė, kiškis, voveraitė, ežys).
Mokėmės skaitmenį 5, lygybės ženklą, raidę K, sąvoką ovalas.
Kūrėme „Ežiukas su kaštono nosimi“ (aplikacija iš popieriaus ir gamtinės medžiagos), „Lapų karūna“ (aplikacija), „Grybai“ (štampavimas iš bulvės padarytais štampais), „Voverytės grybas“ (plėšytinė aplikacija),„Ežiukas“ (grupinis darbas), „Lapė“ (lipdymas).
Tyrinėjome žaisdami žaidimą „Rudens seklys“, tikrinome, ar galima išmatuoti vandens gylį liniuotės pagalba.
Klausėmės ir aptarėme pasaką „Lapės gudrybės“ bei eilėraštį „Spalio dažai“ spalvų ir medžių pavadinimų įtvirtinimui.
Mokėmės žaisti naują žaidimą „Grybų krepšelis“.
N U O T R A U K O S
Kūrėme. Piešėme pirštukais „Ežiukas eina per lietų“, lankstėme ir spalvinome laivelį. Veidrodžio pagalba piešėme daiktų kontūrus, spalvinome raidę A. Brėžėme apskritimą, kūrėme piešinį ant apskritimo. Mokėmės piešti guašu „Spalvų šėlsmas“. Darėme erdvinį darbelį „ Dinozauras“ (detalių jungimas skaičių pagalba).
Kalbėjomės. Apie rudenį ir jo požymius: lietų, balas, rudens spalvas, medžių lapus. Mokėmės naują skaičiuotę, eilėraštuką apie lietų. Mokėmės raidę A, galvojome žodžius su garsu A. Skaičiavome iki penkių ir mokėmės užrašyti. Žaisdami žaidimą „Veidrodis“ turtinome žodyną žodžiais atspindys, veidrodis, antra pusė. Kalbėjomės tema „Ką mačiau, užuodžiau, girdėjau, jaučiau pakeliui į darželį“. Kalbėjomės apie dinozaurus, vardinom jų kūno dalis. Kalbėjomės kaip nupiešti šiltus kraštus ar palmė su kokosais tai parodytų.
Tyrinėjome: skėčių ir kitų medžiagų laidumą vandeniui, skęsta-neskęsta (stebėjome įvairius daiktus, panardinę juos į vandenį). Gamtoje tyrinėjome balas. Darėme bandymą „Kur dingsta balos vanduo“. Veidrodžių pagalba stebėjome ir tyrinėjome savo mimikas. Darėme darbelį iš lapų „Liūtas“ ir stebėjome, ar kinta lapų forma jiems džiūstant. Stebėjome ir lyginome beržo ir klevo lapų spalvas, formas ir dydžius.
Sportavome. Darėme pratimus ant gimnastikos suolelio, čiužinių. Žaidėme žaidimą „Šok į balą“. Žaidėme judriuosius žaidimus, estafetes, lenktyniavome.
Džiaugėmės gražia gamta, tyrinėjame viską, kas juda ir nejuda. Bridome į balas, važinėjome įvairiais paviršiais. Džiaugėmės unikalia galimybe iš arti „pačiupinėti“ vaivorykštę.
N U O T R A U K O SKalbėjomės apie tai, kas šliaužia, ropoja, skrenda, bėgioja. Daug dėmesio skyrėme sraigei ir jos nameliui, sliekams – kokią naudą jie duoda, kur gyvena, kuo minta. Domėjomės bičių gyvenimo ypatumais, vapsvoms – ar tikrai jos tokios piktos. Turtinome žodyną naujais žodžiais kalbėdami apie daržoves, aiškindamiesi, kur jos auga, kokia jų spalva, kokius valgius gaminame iš daržovių, kuo naudingos jų sultys. Mynėme mįsles. Ieškojome garso ir raidės L – galvojome žodžius su šia raide. Klausėmės eilėraštukų.
Kūrėme „Sraigę“ (lankstymas, klijavimas, spalvinimas), „Sliekas“ (lipdymas, erdvinė aplikacija), „Bitės“ (piešimas ant magnetinės lentos), „L“ (lankstymas, marginimas), „Mano spalvotas vabalas“ (karpymas, spalvinimas), „Šimtakojis“ (gamtinė medžiaga, piešimas kreidelėmis).
Mokėmės skaičiuoti ir pažinti skaičių 4, lyginti ilgius matuodami nulipdytus sliekus, skaičiavome šimtakojo kojas, jungėme taškus, aiškinomės, kas ta spiralė.
Tyrinėjome sraiges tiek gamtoje, tiek grupėje, prie ežero žiemoti besiruošiančius vabalus po lapais, kelmuose, ieškojome ir per padidinimo stiklą stebėjome sliekus.
Piešėme daržovės su jų pačių lapais ir stebėjome, kokia spalva jie piešia. Skanavome šviežiai spaustas įvairių daržovių sultis, įvardinome jų skonius.
Sportavome: žaidėme judriuosius žaidimus tiek grupėje, tiek lauke imituodami sraigių, vabalų, sliekų judesius (ropojome, šliaužėme) bei judriuosius žaidimus su daržovių kortelėmis, vaikščiojome paaukštinta plokštuma. Važinėjomės paspirtukais, dviratukais.
N U O T R A U K O SVeiklos 2019 m. rugsėjo 16 – 20 d.
Mokėmės, kas ta geometrinė figūra trikampis, pasakojome pagal paveikslėlius, lavinome rankytes – vedžiojome punktyrines linijas „Voro tinklas“ bei piešėme vorą, įvardinome paros laiką – rytas, diena, vakaras, naktis. Kalbėjome apie išskrendančius paukščius (kodėl jie skrenda į šiltuosius kraštus?), turtindami žodyną bandėme įvardinti 4-5 paukščius. Kalbėjome apie rudens darbus – ką žmonės dirba laukuose?
Kūrėme darbelius: „Gulbė“ (lankstymas, vingiuotų linijų brėžimas), ,,Paukštis“ (kūrybinis darbelis ant šviesos stalo, geometrinės figūros trikampiai), ,,Paukštis“ (piešimas pasirinktomis priemonėmis), ,,Rudens lapas“ (akvarelė), „Kokios spalvos lietus“ (akvarelė), „Skėtis“ (erdvinis darbelis su gamtine medžiaga), kūrėme darbelius mediniuose rėmeliuose iš gamtinės medžiagos laisva tema, tačiau pavyko sukurti vištas lizduose, džipus :)
Tyrinėjome, stebėjome, aiškinomės, kur gyvena voras ir kaip jis atrodo, ieškojome dar nemiegančių vabalų ir vabzdžių, aiškinomės, kas yra lengvas ir sunkus (juslės bei svarstyklių pagalba). Stebėjome lietų, klausėmės lietaus garsų, aiškinomės, koks lietus būna – dulksna, smarkus su vėju, su saule.
Daug judėjome, žaidėme tiek lauke, tiek sporto salėje. Važinėjome paspirtukais, mokėmės patys užsidėti šalmus, rankų ir kojų apsaugas. Sportavome su trenere Sigita.
N U O T R A U K O SDžiaugiamės vasarėle!
Veiklos lauke, prie ežero:
Svečiavomės pas Dienos stovyklos vaikus – žaidėme stalo futbolą, tenisą, šaškėmis. Ieškojome įdomių knygelių, konstravome konstruktoriais.
N U O T R A U K O S
Sveika vasarėle! Džiaugiamės tavęs sulaukę.
Veiklos lauke, prie ežero: